Zet de klanten op de eerste plaats

      Comments Off on Zet de klanten op de eerste plaats

Een goede accountmanager zet zijn klanten op de eerste plaats. Je luistert naar ze, lost klachten op en probeert je klanten te allen tijden te behouden voor je bedrijf en ze tevreden te houden.

Accountmanager in twee delen

Het is altijd goed eerst een opleiding Accountmanager te volgen voordat je in deze functie aan de slag gaat. Bij Fabius wordt deze opleiding ook gegeven. De opleiding tot accountmanager bestaat uit twee delen en duurt in zijn totaliteit 13 maanden. In de eerste 9 maanden word je opgeleid tot administratief medewerker. Dit deel kent 30 klassikale lessen van elk 3 uur lang. Deel twee bestaat uit 15 even lange lessen en duurt in totaal nog eens 4 maanden. In het tweede deel word je opgeleid tot accountmanager.

Twee diploma’s

Je krijgt twee diploma’s voor deze opleiding als je voor beide delen slaagt. Je hebt er geen speciale vooropleiding voor nodig om het te kunnen doen maar er wordt wel verwacht dat je een goede kennis van het Nederlands hebt. Om aan het tweede deel te kunnen beginnen dien je wel het eerste deel tot administratief medewerker bij Fabius te hebben gevolgd zodat je op een bepaald niveau zit.

Inhoud van het tweede deel

In het tweede deel van de opleiding specialiseer je je tot accountmanager. Om succesvol te zijn in dit werk leer je tal van vaardigheden onder de knie te krijgen. Je kunt hierbij denken aan klantgericht handelen, klachten oplossen, accountplannen opstellen en deze uitvoeren en analyseren. Een accountmanager zorgt ervoor dat de klanten van een bedrijf ook klant blijven en zal hiervoor met name bijzonder goed communiceren. Goed kunnen praten met mensen is uitermate belangrijk en dat is een eigenschap waar je als accountmanager over dient te beschikken maar de fijne kneepjes van het vak leer je zeker tijdens je opleiding.